Ett steg mot flytt!

Igår kl 20 fyllde vi i ett formulär på en mäklarsida om att vi ville bli uppringda. 20.10(!) blev vi uppringda av en supertrevlig mäklare och fick en tid för värdering av lägenheten. Snabbt jobbat minst sagt, och sent jobbat, stackarn…

Det känns som att vi precis flyttade från Uppsala, men det är snart två år sedan. Dags att flytta på sig tycker vi, varför bryta en tradititon? 🙂 I helgen hittade vi ett jättefint  radhus ”med möjligheten att skapa ditt drömboende” (renoveringsobjekt, precis som vi vill ha!) i Västerås, dock var det ett med hela sju rum och tre våningar. Ungefär tre rum och en våning för mycket, dock med bastu vilket vi gärna hade haft i vårt nya boende, om vi får önska. Men vi insåg snabbt vår begränsning och lade planerna på ett radhus med sju rum på hyllan. Vi hade ju fått ha en möbel i varje rum ungefär.

10 reaktioner på ”Ett steg mot flytt!

  1. Jaaa va spännande!!! Go for it… Hoppas det går vägen & att ni hittar HEM snart. Förstått på din blogg & av kommentarer att det är dit ni vill.
    Vi börjar oxå närma oss vårt Drömhem nu, fast ändå inte ännu… 😉 Hoppas snart kunna outa på bloggen om våra planer. Som anders säger så är det snart ”Point of no return” …

    Kul att du är tillbaka på bloggen. Ibland har man svackor & bloggtorka.. Har oxå funderat på hur, om & varför jag ska fortsätta. Jag bestämde i höstas att bloggen ska vara otvungen och ostressande. Så nu skriver jag när lusten faller på och ”måste” inte skriva varje dag som jag kunde känna förr. Så nu är blogglusten tillbaka. 😀 Hoppas få följa er flytt här..

    Lycka till!

    • Åh, vad spännande för också!

      Ja, det är väl det jag också känner, att jag vill blogga när jag vill och orkar, men samtidigt är det ju roligt att skriva ofta. Håller väl på att hitta någon slags medelväg tror jag nu.

  2. Vi flyttade från en etta på 35 kvadrat (men hade båda visserligen haft egna hushåll rätt länge = många prylar) till vårt hus (som du ju varit och hälsat på i). I början var det tomt men OM man fyller upp rummen snabbt?! Hoppas ni hittar ert drömboende! Härlig tid det där med hemnetsurfande och visningar 🙂

    • Haha oj! Vilken skillnad! Tänk att hitta ett hus som ert, då vore jag lycklig, tycker ert hus är så fint! Ja men jo tror inte vi kommer att ha några problem att fylla upp huset med möbler, vi är ju loppisfreaks så det går nog snabbt! Ja, både härlig och stressande, men de kommande två veckorna hoppas vi få några bitar på plats med värdering och bankmöte 🙂

  3. Flyttar ni hit, vilket jag verkligen hoppas (!), så får ni gärna bryta traditionen och bli kvar längre än två år! 🙂

Kommentera

