Okej då gör jag det här igen då

image

Från och med idag är det tentaplugg som gäller varje dag fram till första mars, för den andra mars har jag omtenta. Missade tentan med 5,75 poäng, det är ganska mycket med tanke på att andra i klassen klarade sig med 2 poängs marginal, så jag är inte så sur. Mest stressad och orolig över att inte klara det den här gången heller. Min hjärna är inte vad den brukar, och hela kroppen befinner sig i ett konstant stresstillstånd just nu (tecken som att jag vänder på bokstäver, benämner saker med fel ord hela tiden, sover dåligt, noll planeringsförmåga och konstant sötsug…). Har verkligen svårt att trycka in saker i huvudet nu, men jag måste verkligen!

Idag har jag syrabasbalansdag. Läser bara syrabasbalans och försöker lära mig det, och det går ganska bra. Back to basics har jag kört, och läst fysiologiboken om hur det fungerar med väte och bikarbonattjafset osv osv. Så otroligt svårt. Tänker det där om att kroppen är en makalös manick hela tiden. Tur att det inte var jag som behövde komma på hur människokroppen skulle fungera. Nej, fantastiskt är det. Fantastiskt och skrämmande.

4 reaktioner på ”Okej då gör jag det här igen då

  1. heja heja, det fixar du. tänk bara logiskt och svara på allt. snart är du färdig och då kommer allt falla på plats. pluggar du i uppsala? har du fått nåt jobb efter?
    kul med fler vettiga människor i branschen!

    • Tack! Ja, jag längtar tills jag är färdig, liksom skräckblandad förtjusning 🙂 Ja, jag pluggar i Uppsala, bodde ju där förut och gick inte att byta så sent som termin 5. Inget jobb ännu, men har heller inte sökt något eftersom vi är lite på gång att flytta och inte vet när och så, men kommer nog börja så smått efter tentan är klar. Visst jobbar du på BB? Skulle så gärna vilja jobba där!

  2. jag tyckte det var jätteläskigt sista terminen men samtidigt var jag gravid och jag fick barn strax efter examen. trodde då att jag skulle tycka att det var ÄNNU läskigare att komma tillbaka efter föräldraledigheten och glömt exakt allt. men istället kändes det som att allt hann sjunka in och jag insåg att det faktiskt inte är särskilt svårt eller läskigt, man lär sig så fort och man måste tillåta sig själv att vara ny.

    jag jobbar på kvinnokliniken, gynsektionen och roterar på tre ställen. gynavdelningen (benign kirurgi, senaborter, missfall etc), gynakuten och AVK, akutmottagningen för våldtagna kvinnor. är jättenöjd och trivs verkligen.
    på BB jobbar bara barnmorskor och jag tycker i ärlighetens namn det verkar lite segt 🙂 men jag är ganska säker på att jag vill plugga vidare till barnmorska nångång (du kanske tänkte på BB för att jag skrev att vi erbjöd BB-platser, eftersom vi tillhör samma verksamhetsområde får förlossningen låna platser av oss om BB har fullt)

    men hör av dig om du behöver ventilera nån kirurgifråga, är dock ganska ringrostig på allt som inte rör underliv 🙂

    • Jag hade jättemycket funderingar på när det var bäst att bli gravid, men sen så hände det bara och då var det bara att hänga på 🙂 Hade nog tyckt att din variant varit extremt läskig! Vad skönt att det gick bra!

      Aha, ja men det var nog därför jag trodde det ja. Att rotera sådär som du gör tycker jag verkar väldigt bra, låter som att det blir omväxlande och utmanande.
      Haha tack! Det kanske jag gör 🙂

Kommentera

