Måndag minus ångest

Det är måndag och jag har faktiskt ingen måndagsångest. Har fem dagars tentaplugg framför mig och det känns faktiskt jätteskönt. Vet inte riktigt om jag har koll, men jag gör verkligen så gott jag kan. Det är svårare att trycka in information nuförtiden, vet inte vad det beror på faktiskt. Hjärnan vill liksom inte komma igen efter graviditet och amning och att vara förälder. Idag är det lite allt möjligt på schemat, skallskadevård, bukobservation, smärtanalys och smärtstrategier och pre- per- och postoperativ vård. Det är fasiken inte klokt hur mycket det är som vi ska lära oss, bara till den här tentan liksom.

I lördags när vi var på playdate hos lilla A, slog Äpplet i bakhuvudet i klinkersgolvet i familjens hall, efter en lite för våldsam kram. Hon grät som hon inte gjort på väldigt länge, och jag fick bita mig i tungan för att inte börja storgråta jag med där på golvet med henne i famnen. När vi kom hem var hon helt slut efter all lek, och fortfarande lite gråtig efter att ha slagit i huvudet, så jag lade henne direkt. Men jag var så nojig efter att ha tentapluggat om skallskador på förmiddagen, att jag var tvungen att lägga mig bredvid henne för att snabbt upptäcka tecken på försämring… Trots att jag egentligen visste att det inte alls var så farligt, men när det gäller E har jag lite svårt att tänka rationellt.

2 reaktioner på ”Måndag minus ångest

Kommentera

