Inte så bra pluggdag

Idag har pluggandet gått riktigt segt. Igår fick jag en såndär vagel i ögat (förmodligen pga mina otroligt torra ögon efter ögoninflammationen för två månader sen…), så ögonen är ännu mer påverkade än vad de brukar vara plus huvudvärk och rinnande näsa. Det är som att den här tentan har en förbannelse över sig. Varje gång jag försöker plugga seriöst på den så får jag något knas med ögonen 😛 Dessutom har jag den där underliga känslan av att inte kunna något alls, men kanske är det en normal känsla såhär 40 timmar innan tentan.

Jag har istället för att plugga pysslat med andra saker, som att ringa halva min familj därhemma och diskuterat diverse sjukdomar och skador inom familjen, planerat besök och insett att det inte är så konstigt att Äpplet (och jag såklart) är så sinnessjukt envis med tanke på vad hon har att brås på *hostmorfarhostmormorhostgammelfarmorhosgammelmormor*. Då har vi inte ens räknat med Js familj och släkt (finsk!!) i ekvationen… Vårt barn alltså, jäklar.

Förutom att prata en massa så har jag fixat med c-uppsatsplanering, vilket var nödvändigt, och även sett ett avsnitt av Akuten på SvtPlay. Akuten-tittandet ser jag dock som en del av pluggandet, jo men faktiskt, för det är mycket sånt vi har tenta på och det är skönt att se sånt i verkligheten, att de faktiskt jobbar enligt de principerna vi lär oss. Jag har sett otroligt få akuta situationer… Grät en hel massa för det var en gammal man som blev påkörd av smitare och dog av skadorna. Är ganska lättrörd, och står alltid med gråten i halsen och får bita mig i läppen vid akutsituationer på praktiken, vid hjärtstopp exempelvis.

Nu ska jag skärpa mig och läsa lite till…

Kommentera

