Tentan

Igår skrev jag alltså omtenta. Var faktiskt riktigt nervös, nu när jag pluggat som en dåre, och ännu en omtenta skulle kännas riktigt trist att behöva tänka på. Den var uppdelad i tre delar, tre patientfall och områden; akut/trauma, bukkirurgi/stomivård och ortopedi. De första två delarna gick hyfsat och det kändes som att det kanske skulle gå vägen. Men när jag kom till sista delen ville jag svimma lite för den handlade om bäckenfrakturer, och jag är skitdålig på det, hela ortopedområdet egentligen… Så sista delen gick skitdåligt, och det kan gå verkligen precis hur som helst. Tiden för att skriva var mellen 9-14, och jag satt mellan 9-13.30 och skrev nästan hela tiden. Förutom när jag var tvungen att sträcka ut högerarmen pga kramp… Har aldrig suttit så länge på en tenta, eller skrivit så mycket.

Så otroligt nervös för resultatet på den här tentan. Hoppas hoppas det går. Jag gjorde verkligen mitt bästa i alla fall…

En reaktion på ”Tentan

Kommentera

