Domen

Domen blev, kanske inte helt oväntat, linsvila i minst ett halvår till. Mina ögon är kanske extra känsliga och har drabbats extra hårt av ögoninflammationen, och kanske har jag slarvat genom att använda linserna för tidigt och på det viset förvärrat alltihop. Igår var jag ganska depp, idag känns det väl lite mer ok men är så otroligt trött på att det ska krångla såhär. Behöver just nu tre par glasögon för att min syn ska vara optimal vid olika tillfällen, och jag trivs inte med någon av bågarna, så ingenting är bra liksom. Så trött på att känna mig obekväm hela tiden. Funderar på att köpa ett par bågar till, ett par tunna och diskreta istället för mina ganska tjocka och mörka. Sånt slöseri egentligen, men jag tänker att om jag ska stå ut med glasögon i minst ett halvår ytterligare så behöver jag ha ett par bågar jag trivs med…

Jag fick en ny ögonsalva av läkaren, en yttepyttetub med en vaselin-paraffinblandning tror jag det var. Som skulle fukta ögonen lite längre, på natten i synnerhet. Vilken skit, det enda som hände inatt var att ögonen sved extra mycket och det kändes som att jag smörjt in ansiktet med smör. Så det blir till att fortsätta droppa droppar dagarna i ända. Suck.

En reaktion på ”Domen

  1. Gud va drygt! Jag får spel av att bara gå ut i mina glasögon, känns så obekvämt. Mina ögon är dock inte heller hundra, jättetorra och skaver på natten. Ska se vad optikern säger nästa vecka när jag ska dit.

Kommentera

