Aaaargh…

Ja, rubriken ska på något vis beskriva desperationen jag känner i kroppen inför att skriva c-uppsats. Jäklaskituppsatsen som bara fastnar i min hjärna hela tiden och bara inte vill hamna i dokumentet i datorn. Orkar inte läsa artiklar, orkar inte förstå publikationer, orkar inte formulera bra meningar. BLÄ! Det är så mycket text jag och L ska få ur oss innan början på maj, att det känns som absolut helt omöjligt. Ja, jag vet att det bara är en c-uppsats, men det känns skit ändå. Kanske för att vi inte valt det själva eller att datainsamlingen gått åt skogen och fuckat upp hela vår tidsplanering… Jag vill bara skrika alla fula ord jag kan, men det går inte eftersom E sitter här bredvid mig och kollar Barnkanalen, men tänk på alla fula ord ni kan så vet ni hur jag känner.

Fula ord fula ord fula ord fula ord…

Borde kanske ge upp skrivandet för idag, men jag borde också göra min del tills imorgon. Imorgon måste jag förresten vabba också, samtidigt som vi ska skriva uppsats. Det blir spännande/skitjobbigt. Kan inte bara skicka iväg subfebrila barnet till föris för att två timmar senare hämta upp henne med hög feber och ännu en omgång sjuka med sig hem. Bättre att hålla henne hemma en dag till för att försöka undvika att hon blir smittad en gång till. Jaja, drömma går ju…

Kommentera

