Tisdag

image

Hittills håller febern sig borta, känns fint! Dock håller hostan i sig trots luftrörsvidgande, och natten har varit fruktansvärd. Vid ett tillfälle kände jag mig alldeles gråtfärdig och pallade upp mig själv och E med kuddar för att kunna sova sittandes. Men det hjälpte inte heller plus att det var sjukt obekvämt, så fick ge upp det. Mest synd är det om J som tvingades gå upp 05.45 med alldeles för få timmars sömn bakom sig. Eftersom hon inte har feber skjuter vi på vårdcentralskontakt tills imorgon, om den kommer tillbaks alltså. Hostan gör de ändå inget åt…

Förutom hosta och snuva och småfeber, klagar hon på att hon har ont i benen? Hon har gjort det ett tag nu och vi funderar verkligen över detta… Växtvärk, finns det? Jag googlar…

Hm, nu har jag googlat, och växtvärk finns tydligen och är vanligastt bland barn i förskoleåldern. Men tydligen är det framförallt på natten, och E klagar alltid över det på dagen… Okej, blir vårdcentralen imorgon oavsett då.

4 reaktioner på ”Tisdag

  1. Haha, åh, lilla hjärtat. Det är klart att hon har satt på sig en tvättnötspåse.. längtar efter henne så att jag kriverar. Hon måste bli kryis så att jag får krama om henne på fredag.

    • Det är en liten påse som hennea nya pyjamas låg i, hon ser hemskt rolig ut i den 🙂 Ja, vi hoppas också hon blir frisk till fredag!

Kommentera

