Jag hjärta Manduca och sjal

110318 001

Det är många som googlar Baby Björn och kommer hit till min blogg. Det är i alla fall minst en om dagen, ibland flera, som har sökt ”Baby Björn sitta framåt” eller nåt liknande. Ja, jag är ju helt emot att man ens ska använda BabyBjörn pga just att bebisar inte ska åka framåtvända så tidigt och för att BabyBjörn-selarna är så omdiskuterade vad gäller ergonomin för både bebis och den som bär.

Vi köpte vår Manduca sommaren 2011 när Äpplet var 5 månader ungefär, innan dess hade vi haft en trikåsjal. Vi använder fortfarande vår Manduca, även om det blir lite färre gånger nu på vintern när alla behöver vara påklädda med flera lager kläder och då kan det bli lite otympligt och knöligt. Hade Äpplet var spädis hade vi dock använt den mer även nu på vintern, eftersom hon ju inte går själv på samma sätt som nu. Nu behöver hon ju ha overall även om vi bär henne, eftersom hon ofta vill växla med att bli buren och att gå själv. Längtar tills att det blir varmare och till i sommar när vi kan börja bära lite igen. I sommar blir det dessutom kul att kombinera sele med att hon går själv, för nu orkar hon gå själv på ett annat sätt än vad hon gjorde förra sommaren.

Ibland kan jag verkligen sakna de där dagarna när hon var pytte, när jag bar henne i sjalen hemma, ammade och myste och bara var nära.

En reaktion på ”Jag hjärta Manduca och sjal

  1. Jag testade babybjörn men fick så himla ont i ryggen direkt. Nu varvar vi med sjal och en ergosele, men inte så ofta ute nu på vintern på grund av de skäl du skriver.

    Du har en utmärkelse inne hos mig!

Kommentera

