Se vad jag fick!

En av mina favoritbloggare, Jenny – Ekomamma i stan, har gett mig en utmärkelse! Tack!

https://linapanyaaventyr.files.wordpress.com/2013/03/liebster5b15d.jpg

Utmärkelsen innebär även att svara på några frågor!

Vad ville du bli när du var liten?
Jag tror att jag ville bli artist eller ”dagisfröken”. På högstadiet ville jag bli reseledare, vilket jag även försökte bli men insåg väldigt snabbt att jag inte kunde vara sådär klämkäck och glad jämt som man nog behöver vara (åtminstone spela klämkäck)!

Vad är du idag?
Efter att jag utbildat mig och sedan jobbat som resesäljare, är jag om bara några månader färdig sjuksköterska. Jag försöker att ignorera alla varningar om att det kanske är ett av de stressigaste yrkena som finns, och tänker att det blir nog annorlunda när jag är färdig… Men erkänner att jag är alldeles otroligt nervös inför att börja jobba.

Vart vill du helst resa?
Jag har en dröm om Mocambique sedan resesäljartiden, och skulle gärna åka tillbaks till Indonesien. Men det skulle kännas otroligt fel att sätta sig på ett flygplan just nu och veta att det är det värsta jag kan göra för miljön, så just nu vill jag mest upptäcka Sverige och det som finns på båt, bil- och tågavstånd. En tågluff i Europa skulle vara helt perfekt.

Var ser du dig själv om fem år?
I en villa i Västerås, pluggandes till/deltidsarbetande barnmorska/psykiatrisköterska/operationsköterska/distriktssköterska, två- eller trebarnsmamma och fortfarande lyckligt gift med J såklart. När jag inte jobbar är jag hos en häst som jag är medryttare eller något till, fixar i vår trädgård och känner mig lugn och harmonisk 🙂

Rött eller vitt?
Rött!

Sommar eller vinter?
Vår och höst! Jag gillar alltid vintern och sommaren i början, men sedan blir jag trött på dem. Vår och höst är precis perfekt.

Skog eller hav?
Skog, absolut skog. Havet kan vara vackert och rofyllt, men alltid på håll. Jag har lite fobi för djupt vatten, jag hoppar aldrig från bryggor eller klippor, får lite ångest bara av tanken på att tvingas behöva göra det om det är någon slags nödsituation.

Vad gör dig ledsen?
När människor inte visar respekt eller förståelse för andra, både andra människor och djur och natur. Det känns som att all ondska skulle försvinna om vi bara visade respekt och var ödmjuka.

Vad är det bästa du vet?
Min familj, såklart!

Jag skickar en utmärkelse och en utmaning vidare till några andra fina mammabloggare: Mary, Fatima, My och Lisa.

3 reaktioner på ”Se vad jag fick!

  1. Jag och M funderar på en tågluff i sommar. Är bara funderingar än så länge men det hade vart superkul verkligen!

  2. Jag är ju otroligt seg i mitt bloggande just nu (hoppas svackan går över snart!). Men tack för utmärkelse och utmaning. Kanske är listan just vad jag behöver för att komma igång igen 🙂

Kommentera

