Söndag och tre barn

image

Idag provade vi på livet som trebarnsföräldrar i en och en halv timme. Vi passade H och S, två år resp 4 månader gamla, och så Äpplet förstås. Trots att vi hängde på en lekplats blev det lite svettigt eftersom S vaknade på vägen till lekplatsen pga en skrikande unge i en tunnel, och inte alls kände för att somna om. Så det blev lite skrikfest och svettig rygg, och det kändes som att alla tittade på mig och undrade varför jag inte satte mig och ammade mitt skrikande barn (det är ju inte mitt barn! ville jag skrika). Lagom till att vi hunnit tillbaks till E och J, som fått lite välförtjänt egentid, somnade S förstås i vagnen som om han aldrig gjort annat 😛 Men det här med tre barn under två(ish) är inget vi känner oss sugna på, och tur är väl det för det är ju faktiskt lite för sent för det också… Efter barnpassningen åt vi lunch (pulled pork som vi hade med oss från middagen igår kväll!) och så körde vi lite intensivlek inomhus, det är verkligen lyxigt att ha två barn som är i samma ålder och leker fint tillsammans. Sedan kaffe och mudcake! Urmysig söndag!

En reaktion på ”Söndag och tre barn

Kommentera

