Uppsala igen

Idag var första dagen på den sista praktikperioden. Det innebär att jag återigen är i Uppsala och inte i Bromma. Det känns sådär tungt i hjärtat igen, även fast jag denna vecka bara ska vara här till på onsdag, två nätter alltså. Men jag är liksom ledsen i förtid, för alla dagar jag vet att jag ska vara här de kommande veckorna. Det är ett pressat schema denna praktiken, med en helg också (avskyr att de bara bestämt att man måste jobba en helg och att de inte har någon som helst framförhållning och man ska liksom bara foga sig, så är det alltid). Kommer att vara här mycket, och inte kunna åka fram och tillbaks vilket innebär flera långa perioder borta från E och J. Känns skit, som vanligt. Jag är inte någon som lyckas tänka positivt i första taget, och hamnar lätt i de här djupa dalarna… Som ikväll när jag bara vill ligga under täcket länge länge. Praktikplatsen verkar ok, förutom all vanlig stress och för lite personal… Den andra studenten som ska vara där verkar också bra, så det blir säkert bra. Det är inte det att jag inte tror att det ska bli bra, det är bara det att det känns såhär i början när allt är nytt och det finns så mycket framför mig, så många hinder.att ta mig över. Men vips så är det klart. Vips är praktiska provet gjort, teorin skriven, hemtentan gjord, simuleringsövningen och förbättringsarbetet skrivet och redovisat och så är det dags för c-uppsats igen. Längtar ju nästan efter c-uppsatsskrivande i jämförelse med detta… Jaja, nu ska jag inte tjata mer om allt jag deppar över ikväll. Imorgon ska jag upp 05.15, så dags att börja varva ner nu…

Kommentera

