Fiskgryta

image

Idag har varit bättre än igår, samlade krafter och bestämde med min handledare att ha 6 egna patienter och inte bry mig om de andra fyra. Klarade ett venprov galant, hade fina och söta tanter som sa att jag var snäll och hade hyfsad koll hela dagen. Skönt, behövde verkligen en ok dag.

Ikväll gjorde jag Js fiskgryta med saffran, efter utförliga instruktioner från kocken själv. Det jag tycker är svårt är att krydda så att det smakar gott, med vågade salta lite mer och grytan blev supergod! Känner mig löjligt glad över att jag lyckades, och ser fram emot att få värma min egen fiskgryta på lunchen imorgon! Försöker hålla lågt med kolhydrater den här veckan, och lyckas ganska bra. Typiskt då att en anhörig kom förbi avdelningen med 6(!!) kilo godis idag! Det var svårt att stå emot det enorma påskägget, men jag lyckades… så när som på en ynka rabarberstångsbit som jag norpade vid 11-tiden när lunchsuget drog igång. Ikväll har jag hållt mig och ätit grytan plus en bit ost nu, min mage kommer tacka mig imorgon…

4 reaktioner på ”Fiskgryta

  1. Fiskgrytan lät god!

    Sv
    Vi har också haft en sån period. Vi väntade ut den utan att stressa henne. Nu verkar det gå bra med pottan igen. Hoppas det vänder för er också.

    • Ja, vi hoppas på det också! Körde en lång blöjfri stund i helgen, och den slutade i både kiss och bajs på golvet och ett skrikande barn 😛 På´t igen bara 🙂

Kommentera

