Dålig sak+tentaplugg

En dålig sak är att jag druckit min första kopp kaffe 06.40 på morgonen i några dagar för mycket, och tydligen utvecklar svår koffeinabstinens redan innan jag vaknat på en ledig dag som idag. Det känns lite som om hjärnan ska sprängas.

Ledig dag idag innebär tentaplugg inför tentan som ska skrivas imorgon. Det är en nationell tenta för alla som går termin sex på Ssk-programmet i hela landet (nästan iallafall). Det är en sk bläddertenta, vilket innebär att man inte får gå tillbaks och ändra något och inte heller se de kommande sidorna i tentan förrän man är klar med den föregående. Lite knivigt kan jag tycka, som är van vid att kunna lämna en svår fråga och fundera en stund och sedan gå tillbaks och fixa den. Läskigt. Tentapluggandet inför den här tentan har varit i stort sett obefintligt eftersom det funnits noll tid att plugga på den. Jag är hemskt nervös faktiskt.

 

 

Kommentera

