Längt!

Oj vad jag längtar efter att få flytta nu! Mest av allt längtar jag förstås efter att få börja fixa och inreda och göra om vårt radhus till vår dröm. Det roligaste med det är att det inte är så mycket som behöver fixas, för att det är så himla mycket fint kvar som vi vill behålla.

Köket är i grunden fint, men tyvärr luckorna förmodligen utbytta mot 70-talsvarianter med folie och svarvade handtag. Det är två luckor ovanför kyl och frys som är kvar i original, vita med stil 555-handtag, så det är dem vi vill ha tillbaks. Golvet är ett ganska fult plastgolv, där blir det nog svartvit-rutigt som vi har lagt nu, fast kanske riktiga plattor istället för plast. Väggarna ska målas vita, förmodligen. Köket på bilden här nedanför är nästan identiskt med vårt, med skåp och placering av vitvaror. Blir väldigt inspirerad! Googlar 60-talskök och blir alldeles pirrig!

l-60-talskok_2-stor

Badrummet är lite prioritet, där finns våtrumstapet- och golv, inte så fräscha. Vi tänker retrostil där med, kanske vitt kakel på halva väggen och sen ny våtrumstapet på resten, som verkar vara så det såg ut förr. Klinker på golvet i guldgulaktig färg, som kanske kan fånga upp teakdörrarna och den lite allmänt murriga bruna känslan i huset, fast på ett bra sätt liksom. Det vore roligt att lyckas. Toalett och handfat med skåp ovanför ska vi försöka behålla (även på gästtoaletten), för det verkar vara fint och välbevarat. Jag vill bara få till att toaletten ska bli snålspolande, så är jag nöjd. Hittade såklart ingen bra bild på ett fint 60-talsbadrum…

På måndag ska jag iväg och vara med på besiktningen av huset. Känns lite läskigt, vad ska jag säga eller tillföra. Men huvudsaken är väl att någon av oss är där antar jag.

 

4 reaktioner på ”Längt!

  1. Vi i Vässan längtar också! 🙂
    Behöver ni hjälp i augusti så har jag semester v. 32-33 och inga planer. 😉

  2. Vi hade klinker i olika blåturkosa toner i vårt 60-talsbadrum. Älskade det! Och vårt gamla kök såg ut nästan precis sådär. Vi hade plattor, och jag skulle rekommendera matta eftersom matta är mjukare och inte blir repig. Våra plattor såg för jävliga ut!
    Så avis på er som får fixa och dona!

    • Så fint att ha det kvar, men har ni flyttat från det stället?
      Tack för tips! Vi har matta nu i kök och hall, och det har redan blivit en hel del hack och märken, svårt val… Tål att tänkas på!

Kommentera

