Och radhuset!

Kanske undrar ni över hur det gick igår på besiktningen? Det gick bra! Besiktningsmannen tyckte att huset var i fint skick för att vara så gammal, och att det som gick att anmärka på var förväntat. Som att den gamla gjutgärnsgolvbrunnen behöver bytas vid badrumsrenoveringen (den måste tydligen bytas ut för att försäkringen ska täcka), och att det finns fukt kring brunnen idag men att det åtgärdas vid renovering, att våtrumstapeten är lite riskområde och även våtrumsmattan. Resten av huset fick toppbetyg i princip! Jag gick runt och njöt av att veta att jag är i ett hus som snart är mitt, och dagdrömde om hur det blir när vi byter lite golv och målar ett par väggar, gör om badrummet och sätter in ett badkar, byter folieköksluckorna till vita med stil 155-handtag och byter ut marmorbänkskivan mot en virrvarr. Om ni inte förstår det riktigt så vill jag bara säga att jag LÄNGTAR till augusti. Och förlåt för absolut usla bilder 😛 Skyller på dåligt ljus etc.

20130430-095541.jpg

20130430-095553.jpg

20130430-095611.jpg

20130430-095626.jpg

20130430-095711.jpg

2 reaktioner på ”Och radhuset!

  1. Men åh vad härligt!! Och skönt att det inte var så mycket nedslag på besiktningen. Kollade ni taket också? (förlåt – jag är yrkesskadad…) KRAM!

    • Japp! Taket såg också fräscht ut. Det är ju mer eller mindre platt tak, så man får väl vara lite vaksam. Det är en samfällighetsförening, så det är ju också ett slags gemensamt ansvar också vilket känns skönt för oss nybörjare! Kram 🙂

Kommentera

