Solchock

20130507-174729.jpg

Idag har det varit varmt, och jag har haft glasspremiär tillsammans med några klasskompisar och B i Uppsala. Vid ån satt vi, nostalgi, det var längesen! Jag är världsseg på glassätning, och hann knappt med min glass pga att den smälte i solen. Fick fräknar också, glad!

När jag hämtade E på föris hade hon på sig ett annat barns solhat, och var alldeles röd om kinderna. Pedagogen som jobbade sa att det är dags för solkräm nu, så det passar ju fint att vi fyndade solkräm från Änglamark spf 30 i sprayflaska i söndags. 25 kronor kostade det bara, värsta fyndet och perfekt i tid. Är i lite chock över att våren bara har exploderat sista veckan. Tycker att det kändes som igår som jag fortfarande bylsade på mig och E lager på lager med kläder för att slippa frysa, och det är nästan lite motvilligt som jag erkänner att jag kanske inte behöver ha mössa med mig ifall det blir kallt under dagen… Men ändå, våren, så extremt efterlängtad efter den här vintern!

Kommentera

