Kan inte tänka

Det här som hände i Eslöv, med pappan och barnet… Alltså jag kan inte ens skriva det. Vill inte tänka på det, klarar inte av det. Det är så himla nära på något vis, samma ålder på föräldrarna och barnet som vi. Unga föräldrar. Det är så otroligt tragiskt och fruktansvärt. Jag kan inte ens tänka tankarna om vad jag själv skulle gjort i samma situation. Jag blir galen…

Var tvungen att ringa J på vägen hem, för jag fick sån ångest i bilen när jag satt helt själv och lät tankarna flyga iväg. Bara grät när jag hörde hans röst och blev arg på alla bilar som hindrade mig från att köra det fortaste jag kunde hem för att hämta E på förskolan. Och kände en sån enorm lättnad av att få krama henne och bara lukta på hennes hår, älskade älskade unge, jag skulle dö för dig.

Så jävla tragiskt. Så himla himla hemskt.

2 reaktioner på ”Kan inte tänka

  1. Känner också precis som du. Om ens barn skulle dö är ju det fruktansvärt i sig men att själv vara orsaken…jag vet inte om jag hade haft min mentala hälsa i behåll efter det.

Kommentera

