Distraktion

Idag har jag varit om möjligt ännu mer handlingsförlamad än igår. Jag har inte fått gjort något alls. Genomförde en extremt dålig mindfulnessövning där jag skulle tänka på min kropp och mig själv som en sjö. Jag kände inte någon sjö-känsla överhuvudtaget, ingen framgång i mindfulnessträningen idag alltså.

Hämtade E vid 16 idag, och för omväxlings skull gick vi till lekplatsen bredvid förskolan för E ville gunga. Och där blev vi kvar tills J kom hem från jobbet vid 17.40 ungefär, för Es bästa föriskompis kom strax efter att vi kom. Och hennes mamma är jättegullig och trevlig, så vi pratade och hade det jättebra ända tills J kom och vi insåg att alla var hungriga och ganska trötta. Perfekt eftermiddag för mig, är så glad att vi stannade kvar för jag tänkte knappt på ångesten under hela tiden. Berättade till och med för föriskompisens mamma om provet och vad som hänt, och det kändes skönt att bara prata lite om det med någon jag inte känner så bra.

Nu ska vi kolla en film, kör vidare på temat distraktion, som verkar fungera bra.

Kommentera

