Söndagstankar

Igår hade jag nästan 200 besökare här i bloggen, blev väldigt förvånad! Ofta är ni mellan 75 och 100 personer som hittar hit, så förstår inte vad som hände igår riktigt? 🙂 Jag klagar ju inte förstås för det är så roligt att se den statistiken, men man undrar ju lite, och blir extremt nyfiken på vilka ni är som läser.

Jag försöker skriva en av de två sista uppgifterna vi har kvar, men det går trögt. Hjärnan säger nej till all form av pm-skrivande just nu, och lägger den mesta av energin på att fabulera ihop olika ångestladdade situationer jag skulle kunna tänkas hamna i. Inte så smart och konstruktivt, jag vet, men det är som att jag inte kan stoppa den… Den har ett eget liv.

Vi har varit ute på långpromenad idag, det känns så skönt. Har bestämt mig för att bli av med min ständigt uppblåsta IBS-mage, och träning är en del av min plan. Den andra delen går ut på kolhydratsdetox ett par dagar. Ofta behöver jag två-tre dagar fria från kolhydrater för att magen ska kunna återhämta sig och sluta göra ont, och J är med på tåget den här veckan så vi kör. Det är ju ganska nödvändigt att J är med, eftersom han är kocken i vår familj.

Det är snart bara två veckor kvar till examensceremonin i aulan, men jag känner mig bara deppig och inte alls peppad för att bli klar och börja jobba. Tänk vad mycket några få timmar kan påverka en, ett jäklarns orealistiskt och konstigt prov får mig att tvivla på mig själv som sjuksköterska och ha någon slags form av mini-ptsd.

Kommentera

