Väntan

Jag har fortfarande inte hört någonting från skolan om när jag får göra om det där skitprovet. Det är verkligen som en mild tortyrform. Gå runt och vänta på vilket datum jag motvilligt och under de absolut sämsta omständigheterna ska få ”chockkbt:a” min ångest. Det har ju tyvärr snarare motsatt effekt mot vad Kbt egentligen är till för, men det kan vi ju ta en annan dag.

Dagen har trots det varit rätt okej. J hjälpte mig imorse genom att bara prata och resonera, sedan sysselsatte jag mig resten av dagen och har till och med lyckats med att känna mig lite glad. Det är som vilken sommardag som helst här, och vår balkong är faktiskt på gränsen till för varm, men jag har suttit där lite ändå och försökt skriva en pedagogikuppgift. Jag har även diskat och lyssnat ett par gånger på Norges eurovisionbidrag – så bra! Kan nästan inte sluta lyssna.

Nu ska jag snart hämta E, längtar hemskt mycket efter henne idag, mitt hjärtegos.

Kommentera

