Jobba jobba jo-o-bba…

I onsdags fick jag maginfluensa. Först trodde jag att det var sockerabstinens efter två dygns lchfande pga ibs-magen, men det gick inte över efter kolhydratintag och jag blev bara sämre och sämre… Det var en pärs att hämta E på föris, tack gud att vi har så otroligt nära. Jag däckade på hallgolvet efter att ha burit upp henne våra tre trappor, och sen låg jag däckad fram till igår vid lunch ungefär, då jag orkade ta mig upp och äta lite. Nu är jag så gott som frisk förutom inte alls sugen på mat men tvingar i mig, och så en kraftig sträckning/träningsvärk i halsen och ryggen efter att ha kräkts en del…

Det är så frustrerande att man alltid blir sjuk när det passar absolut sämst. Igår var enda dagen det var undervisning i skolan, kunde förstås inte gå dit, och fick tilldelat mig en del av en större gruppuppgift. Vet inte om den var större än någon annans men det känns så eftersom jag inte var med på föreläsningen och inte vet vad uppgiften går ut på knappt 😛 Så otroligt skoltrött just nu så det är inte sant, hittar noll motivation, vill bara vara klar och läsa någon av alla mina böcker som väntar på mig i bokhyllan. Måste börja peppa mig inför praktiska provet, dödligt nervös även denna gång, som jag trodde. Är så jätterädd för att kugga igen, men vet inte hur jag ska kunna förbereda mig eftersom det jag kuggade på inte går att träna hemma på. Knivigt.

Och i dagarna kommer vår lägenhet ut för försäljning, och vi måste måste måste ta tag i rensning av skåp och sånt, det hade jag tänkt göra i onsdags eftermiddag. Men då låg jag ju som på badrumsgolvet med huvudet över toastolen. Sånt himla oflyt just nu alltså. Dubbelt så mycket att göra på hälften så lite tid, tack vare jäklaskitmagsjuka.

Kommentera

