Ja visst ja

Vi har ju sålt vår lägenhet! Och det gick otroligt dåligt för oss, på alla sätt och vis, förutom just det att den blev såld till slut förstås. Två personer som ville ha vår lägenhet la bud utan att ha klart med banken, vilket ledde till en otroligt långdragen och utifrån sett mycket oseriös lägenhetsförsäljning. Vår mäklare har varit alldeles förtvivlad under tiden, och vi med förstås, riktigt jobbigt. Allt på grund av folk som tydligen inte vet om att det finns vissa etikettsregler inom bostadsaffärer. De där två förstörde alltihop, och personen som till sist köpte vår lägenhet hade hållit på att dra sig ur när hen väl fått reda på att vi ville skriva kontrakt, eftersom att det hade gått så upp och ner under hela ”budgivningen”. Men nu är den såld, till utgångspris, efter många om och men. Det får gå, vi får göra det bästa av situationen och verkligen tänka igenom alla möjliga budgetalternativ till renoveringar, och skjuta på de som inte är mest akuta.

Allt blev lite annorlunda än vi tänkt oss, och plötsligt är vi Västeråsare om mindre än en månad! Jag och E kommer dock att rymma iväg till västkusten när det vankas flytt, så J får styra upp det sista själv. Förhoppnings har vi råd med flytthjälp, så det ska nog inte bli några problem. Jag ska njuta av lite sommarlov först nu, men om någon vecka ska jag dra igång och organisera flyttlådor och fortsätta rensa ut grejer. SÅ skönt att försäljningen är över, äntligen kan vi pusta ut och bara börja planera för flytt och fix.

6 reaktioner på ”Ja visst ja

    • Det är så otroligt skönt! Egentligen grämer jag mig inte så mycket över försäljningen, vi klarar oss, pengar är inte det viktigaste, det kommer bli superbra ändå! 🙂

  1. Skönt att den är såld iaf! Jag skulle nog aldrig palla att sälja lägenhet, så jag får väl hoppas att vi kan bo hör resten av livet, och sen dör N och jag och Elly får ta hand om allt. Schysst va?

    Västkusten? Kommer ni hit? Träffar ni oss?

    • Haha! Det låter som en smart plan! Nä, sälja lägenhet är verkligen inget kul 😛

      Ja, träffar gärna er! Vi kommer 7 juli tror jag, och stannar till 20 om jag inte minns fel! Är ni hemma då?

Kommentera

