Onödiga tankar om skuldkänslor och förskolestart 2.0

Det känns lite konstigt och fel att gå och lämna Äpplet på förskolan och sen gå hem och inte jobba eller plugga. Det handlar dock bara om tre veckor som det är så, sen ska vi vara lediga tillsammans i två månader. Och nästa vecka ska jag sätta igång projekt flytt och då har hon det definitivt roligare på föris. Men drabbas ändå av någon slags skuldkänslor över att jag borde ha henne hemma när jag ändå är ledig nu. Trots det vet jag ju att hon har det jättekul på föris och trivs bra där, och jag vill att hon ska få vara där nu sista dagarna innan hon faktiskt ska sluta helt där och börja på ny förskola i höst. Så, egentligen tänker jag att jag faktiskt sitter här i soffan med gott samvete, bara att det är så typiskt mig att fundera över vad alla andra tycker.

Förra veckan visade jag Äpplet hennes nya förskola på datorn, och nu vill hon att jag ska visa den sidan varje dag efter att vi kommit hem. Hon tycker det är jätteroligt att titta på bilderna, och säger namnet på förskolan flera gånger och tittar på mig och skrattar. Det känns som en bra början på förskolestarten 2.0.

Igår blev jag lite ledsen när vi fick det absolut sista nyhetsbrevet på mailen från hennes nuvarande förskola, vi trivs ju så bra med den! Förutom lite mossiga tankar om användandet av ”hen”, så är den alldeles underbar. Hoppas hoppas att vi har tur med nästa förskola, att den är lika bra och kanske till och med bättre.

Kommentera

