Den tappade farten

Tappade helt inspirationen till att söka jobb efter att ha gått in löneväggen i fredags. Det känns plötsligt alldeles hopplöst att försöka få ett jobb med kombinationen ok lön+roligt. De möjliga kombinationerna verkar istället vara ok lön+övermäktigt mycket ansvar och superläskigt (kommun/privat) eller låg lön+lagom med ansvar men dålig arbetsmiljö i form av underbemanning etc (landstinget). Men jag ska såklart söka, jag vill verkligen ha ett jobb klart snart, känner stressen eftersom de flesta andra i min klass hade klart med jobb redan i typ februari och nu gjort sin första vecka som legitimerade syrror. Känns i alla fall lyxigt att jag tack vare J kan vara hemma i sommar med gott samvete, och inte behöva panikjobba i juli. På det här sättet kom ju vår flytt hemskt olägligt…

Kanske beror den tappade farten på mina fyra timmars sömn inatt också. Det kan vara så. Har varit helt sänkt hela dagen, det enda nyttiga jag gjort har varit att jag fixade disken, men det var liksom tvunget för att ens nå vattenkranen i köket. Hoppas på bättre sömnkvalitet för hela familjen inatt.

Kommentera

