Mitt stora barn

Idag kissade Äpplet på pottan alldeles på eget initiativ! Tänk att man kan bli så glad och upprymd av lite kiss, för jag känner mig alldeles lycklig! Det är ju helt otroligt, att poletten bara trillat ner nu. Hon fattar att den där känslan i snippan innebär att hon är kissnödig, och att den försvinner när hon kissar. Den där kampen vi förde förra veckan verkar vara, åtminstone tillfälligt, över nu, och det kanske var ilska och frustration som behövdes för att hon skulle förstå. Vi har hjälpt henne genom att försöka känna av ett lämpligt tillfälle att ta bort blöjan, och nu var hon varit jätteintresserad av trosor och så så har det känts rätt. Det känns skönt att veta att allt skett på hennes villkor hela tiden och att vi inte stressat henne. Vi räknar med bakslag, och det här är ju bara den ena delen av att bli blöjfri. Och hon har fortfarande blöja när vi lämnar lägenheten och på föris, men ändå, så himla duktig hon är! Mitt stora lilla underbara barn.

2 reaktioner på ”Mitt stora barn

Kommentera

