Jag är bra, det blir kul, det är säkert bättre än det verkar.

Jag har helt tappat lusten att jobba just nu. Ser bara en massa artiklar om hur sjuksköterskor och övrig vårdpersonal beordras in för dubbelpass som de inte har en chans att tacka nej till, och hur cheferna fortsätter att släcka bränder på det här sättet utan en tanke på framtiden. Jag vill inte göra det, särskilt inte med en lön på 21 900.

Känner mig hemskt osugen på att sätta mig ner och skriva tre personliga brev, men jag måste verkligen.

En lite antifeministisk och kanske konstig tanke jag har ganska ofta, är att jag gärna hade varit ”hemmafru” på 50% och jobbat 50%. Jag känner ett ganska litet behov av att göra karriär på så vis att jag vill forska och ha mig, utan vill gärna bara jobba med intressanta saker och byta ställe då och då. Behovet av att umgås med familjen är betydligt större, därför känns den här karriärhetsen stressande och jobbig… Men det får man kanske inte säga egentligen.

Kommentera

