Nya krafter

Både jag och Äpplet samlade nya krafter inför veckan genom att tillbringa två dagar i stugan i Sala under tiden J var på jobb i Dalarna. Det var mycket välbehövligt, och idag har faktiskt gått hyfsat, bara ett par konflikter och som gått relativt lätt att reda ut. Jag har lyckats distrahera och behålla lugnet, och jag vet ju att bara jag behåller lugnet så går det bra, det hänger på mig (frustrerande!).

Imorgon ska vi åka tåg och tvärbana till Js jobb, och jag har bestämt mig för att skippa vagnen och låta henne gå det mesta själv och ha selen i beredskap om det krisat. Det kanske låter lite jobbigt, men jag tror det blir bäst för hon gillar att sitta på eget säte och titta ut. Tar självklart med muta i form av russin, vatten, mobilspel etc. Hoppas det går så bra att jag vågar stanna till på en retrobutik i Årsta på vägen hem.

Många bloggare verkar ta sommaruppehåll, men jag kommer nog blogga lika ojämnt som vanligt 🙂

Kommentera

