Detta har hänt

Jag har känt mig väldigt osugen på att blogga, pga sol, ledighet och sociala tillställningar, och flytt förstås. Efter två veckor i Dalsland är vi nu i Västerås igen, och packar upp lådor, planerar och drömmer om hur vårt fina radhus ska bli ännu finare.

Två rum är målade, Äpplets och hallen, och imorgon ska jag ge mig i kast med gästrummet efter att J har slipat klart det. På torsdag kommer det en badrumsperson och ska kika på badrummet för att kunna ge oss en offert på hur mycket en renovering av det kan gå på. Vi vill ha det extremt enkelt, så hoppas priset inte blir jättehögt. Vi planerar för att skruva upp hyllor i garderoben för att få plats med bådas kläder, och kanske även hyllor för alla våra böcker i gästrummet/kontoret. Jag drömmer om en stormönstrad tapet á la Josef Frank i köket (fast 60-talsvariant förstås), och kanske kanske river vi ändå den gamla vävtapeten i vardagsrummet till förmån för vitt vitt vitt. Med våra stora teakmöbler blir vardagsrummet väldigt murrigt med vävtapet också, därför tänker vi oss att vitt gör rummet lite luftigare. I trädgården planerar vi för att beskära buskar till våren, och vi har införskaffat trädgårdshandböcker och ska köpa en hederlig gräsklippare som inte behöver köras på bensin. Vi drömmer om utemöbler i retrostil och en kryddträdgård, vinbärs- och hallonbuskar och en kompost som även tar hand om matrester.

Jag har så himla mycket att skriva, kommer på inlägg hela tiden, men vill inte riktigt sitta i soffan när det finns så mycket annat att fixa med.

Kommentera

