Måla måla måla

Nu är gästrummet färdigmålat förutom listerna, och jag har kämpat och svettats i två dagar. Men oj vilken skillnad det blir, från ful orange tapet med blommig bård till vitt vitt vitt. Nu har vi antingen fina vita väggar, eller en bra bas för en tapet eller annan färg i framtiden. Både hallen och Äpplets rum har målats av J och svärfar, gör också underverk för hela huset när rummen upplevs som lite större. Nästa projekt blir golvet i Äpplets rum, där linoleumgolvet tyvärr inte gick att restaurera… Där ska vi lägga in någon slags träfibergolv som det går att måla på, och det blir av om någon vecka förhoppningsvis. Och så måste vi få in ett garderobssystem i klädkammaren, för därinne är det bara total anarki av mina och Js kläder, kartonger, extrakuddar, gästmadrasser, tavlor och badkarsskötbord. Det är verkligen både frustrerande och roligt att vara nyinflyttad.

Apropå nyinflyttad, så åkte jag och Äpplet buss in till city idag. Jag tog vagnen och försökte gå på i mitten av bussen som man gör. Men dörren ville inte öppna sig och jag försökte hitta någon knapp att trycka på, till slut öppnades dörrarna och jag parkerade vagnen i mitten och gick fram för att visa biljetten (i Sthlm åker man ju gratis om man har barnvagn med sig, men icke här). Passade på att fråga busschauffören hur man tog sig in i bussen på bästa sätt, varpå han föreslog att jag kunde ju ha tagit dörren där alla andra går in, dvs längst fram. Förklarade snabbt att jag var nyinflyttad och gick tillbaks till vagnen… Det är ju inte så himla lätt att veta var man ska gå på, i Sthlm hade jag förmodligen fått en tillrättavisning om jag försökt trycka in mig och vagnen längst fram! Kan förresten tycka att om man har en barnvagn kan man väl få åka gratis, överallt och inte bara i Sthlm. Men annars är jag nöjd med kollektivtrafiken i Västerås hittills, fräscha bussar och trevlig personal. Älskar kollektivtrafik.

Kommentera

