Periodisk fasta igen

Nu kör jag periodisk fasta igen, fast på tiderna 19(ibland 17)-09, ett ätfönster mellan 9 och 19 alltså. Det fungerar mycket bättre eftersom jag kan äta alla måltider med E. Hon påverkas inte alls av det, och det fungerar över förväntan bra för mig. Känner mig lite hungrig på kvällen, men det är nog mest ett dumt sug som sitter i mitt huvud. Chokladsug som jag alltid har om kvällarna, och någon fix idé om att jag måste äta något när jag kollar på tv. Jag tänker bara försöka hålla lite koll på tiderna och låta bli att äta på kvällarna. Kanske ha lite lösare regler på helgerna för att jag ska klara av det, men inte bli besatt av det eller låta det bli jobbigt. Hoppas det fungerar, än så länge, efter snart fyra dagar, känns det jättebra i magen och frukosten blir ännu godare på något vis.

Kommentera

