Hej augusti

Roligt att se att det är flera som kikar in här trots att det råder bloggtorka hos mig.

Sen jag skrev senast har vi hunnit med en kort resa till mina föräldrar i Dalsland. Där hade vi kräftskiva med Js familj, gosade med bebis och umgicks med saknade familjen O. Vi hann med lite loppisfyndande också, orkar dock ej ladda upp bilder just nu, men oj vad den här sommaren har varit lyckad ur loppissynpunkt!

Nu är vi hemma och har varit sen i torsdags, och sen dess har vi hunnit fixa till vår klädkammare. Nu har vi äntligen plats för alla kläder, och faktiskt får nästan allt plats därinne också, fantastiskt. Det är bara mina finklänningar som får hänga för sig själva i en av de övriga garderoberna, men det gör inget för det finns ändå så bra med förvaring här. Klädkammaren – I love you! De flesta av de resterande ouppackade lådorna ska jag flytta in i gästrummet, så att vi blir av med lådorna från de andra rummen, och snart hoppas jag att vi kan komma överens om vilka hyllor vi vill ha i köket så att vi kan få lite utrymme att ha favoritporslinet i. Badrummet ska börja renoveras i mitten av september, så tills dess får vi stå ut med våttapeten och den hyfsat äckliga duschkabinen. Det ska bli skönt att få snålspolande toalett, ett badkar, fräscht och fint kakel i 60-talsstil och förvaring för handdukar etc. Vi längtar sjukt mycket efter att badrummet ska bli färdigt.

Imorgon jag klippa mig som Petra Marklund, och J ska jobba i Dalarna på eftermiddagen. På torsdag ska vi på besök hos nya föris, Äpplet är superpepp och pratar redan om alla kompisar på föris (trots att hon inte vet namnet på dem, och det skär lite i hjärtat när hon med övertygande ton talar om att hennes gamla Brommakompisar minsann går på nya föris också…). Pratade med en av pedagogerna igår och fick ett mycket bra intryck, hoppas hoppas det blir bra.

Kommentera

