Lördag i Västerås

Idag ställde vi klockan på 7.30, för att kunna promenera ner till Bondens marknad som anordnas på torget i Västerås. Tyvärr regnade det, så vi tog faktiskt bilen ner trots att det är så kort (skäms nästan varje gång vi tar bilen den korta biten…). Vi är otroligt sega på morgnarna, därför måste vi börja tidigt för att hinna 🙂 På torget köpte vi på oss grönsaker för hela veckan för under 300 kronor, och det var inte lite grönsaker kan jag lova. Det känns så otroligt bra i hela kroppen att packa in ekologiska  och närodlade grönsaker i kylen. Precis så jag vill ha det. Det enda som varit bättre än det här hade förstås varit att kunna gå utanför huset och plocka in det vi odlat själva, men det är fortfarande en dröm som jag hoppas slår in i framtiden.

När vi kom hem ställde sig J och bakade en rödbetskaka, och jag städade så gott det gick i vårt lilla hus. Klockan två kom Js kompisar M och M samt Ms fästmö H, och så hade vi lite gofika och mys ända fram till sen eftermiddag. M hjälpte oss att planera lite inför att vi ska avveckla teven och ha projektor med projektorduk istället. Vi har egentligen ingen plats för teven, den bara står på ett bord mitt i vägen för altandörren, så en projektorduk hade varit perfekt. Dessutom ser vi så lite på tv… Ja, så lyxigt i alla fall att vi kan träffa våra Västeråskompisar betydligt oftare!

Nu har vi precis satt in en ost- och skinkpaj i ugnen, och J har husmorssysslor för sig i form av att skala kräftor inför morgondagens middag, och koka ett kalkonbröst som han ska göra smörgåspålägg av 🙂 Så himla fin man jag har, det är inte klokt. Och barnet här bredvid som står och ”masserar” mig och pillar i mitt hår samtidigt som jag skriver detta, ja… Lycklig lördag.

Kommentera

