En lånad lista

Lånar en lista av bästa Hanna, som i sin tur lånat den av Peppe, som i sin tur…

Vilket är ditt bästa sommarprat?
Jag blandar ihop sommarpraten med Värvetintervjuerna, och har nog inte lyssnat på så många, men Liv Strömqvist var väldigt bra tycker jag. Och Elin Kling, för att hon verkar ha fötterna kvar på jorden (åh klyschigt!) trots att hon är så hemskt känd och framgångsrik (och så är det så härligt att lyssna på Skaraborgsdialekten!). Och Maria Sveland, förstås.

Vilken är den bästa kombinationen av två saker du vet?
Känner på mig att kombinationen av jag+J och Yasuragi imorgon kommer att vara absolut perfekt.

Vad gjorde du för exakt fem månader sedan?
Kämpade på i skolan med uppsats, praktik och geriatrikkursen och försökte hålla humöret upp trots pendlingsstress och världens längsta vinter.

När var du avundsjuk på någon senast?
Jag är just nu lite avundsjuk på alla som kan leva på mat som de själva odlat eller tagit hand om. Det är coolt. Älskar 100% Bonde på Svt.

Har du något onödigt du gör?
Ja, absolut. Jag äter godis och annat sött trots att det är otroligt onödigt, men det skulle kännas hemskt tråkigt att inte kunna unna mig det ibland.

Kan du visa en bild på något jättebra?
IMG_2659

 

 

 

 

 

 

Vad är det sämsta med denna vecka?
Att jag valde fel frisör och fick en tantfrisyr, det är nu åtgärdat och håret är kortare än någonsin 🙂

Vad ska du göra resterande dagar av denna vecka?
J har precis kört ut E till farmor och farfar i stugan, och vi har två dagar för oss själva. Ikväll ska vi äta skaldjurssoppa, eftersom E är allergisk passar vi på när hon inte är hemma, och bara mysa, kanske hänga upp en lampa och ta en promenad också. Imorgon ska vi först hämta upp provkakelplattor till badrummet och sen åker vi till Yasuragi för ett dygns total njutning och lugn (hoppas jag!) bara vi två.

När hade du hjärtklappning senast?
Varje gång som E gör några av sina våghalsiga nya tricks…

Vad ska du göra i höst?
Först skola in E på nya föris, sedan vara ledig två veckor till och från och med oktober är jag sjuksköterska inom psykiatrin på Västerås lasarett.

Har du några planer inför slutet av sommaren?
Besök av syster J på tisdag, surströmmingsskiva i Hudiksvall till helgen och en minisemester i Leksand i början av nästa vecka. Sedan bara en vecka lugn och ro och fix i radhuset innan vardagen drar igång i september.

Vad är det konstigaste du gjort för kärlekens skull?
Jag tycker att allt jag gjort för kärlekens skull varit helt logiskt, i alla fall just då. Nej, kan inte komma på något konstigt!

Vad borde du göra men orkar bara inte?
Organisera alla skåp, framförallt köksskåpen som bara är ett enda kaos där vi inte hittar något och bara köper dubbelt av allt. Vi har fått betydligt mindre skåputrymme i nya köket, därav kaoset.

Vad har du i ditt kylskåp?
Massor, vårt kylskåp är för det mesta proppfullt. Men just nu finns massor med grönsaker från marknaden igår, en liten bit rödbetskaka och så paj till lunch. Känns som ett bra kylskåpsinnehåll.

Kan du bjuda på någon teaser inför kommande blogginlägg?
Håller på och filar på ett 2,5 års-inlägg om Äpplet, för jösses vad det händer mycket med det lilla barnet just nu!

Kommentera

