Inskolning dag 1

Idag var det första dagen på inskolning nummer två i Äpplets förskolekarriär. Jag trodde nog att det skulle gå lekande lätt, med tanke den entusiasm hon visat de två gånger vi varit där innan och lekt på deras gård. Men idag var det som att hon kände stundens allvar, och höll sig nära mig hela tiden. Hon vägrade dansa och sjunga på sångstunden, vilket är förvånande med tanke på vilken showare hon brukar vara. Men det är självklart inte konstigt alls att hon är blyg i början, och jag försökte inte pusha henne på något vis när vi var där utan lät henne sitta så nära mig hon ville. Däremot har vi pratat mycket om vad som hände under den lilla stunden vi var där, och vad barnen hette och vad vi ska göra imorgon. Jag hoppas att hon successivt kommer att känna sig tryggare där, precis som hon gjorde vid förra inskolningen.

Jag känner mig lite kluven inför förskolan i sig, men jag tänker att jag måste ge den en chans, eller flera. Den ligger så nära oss, den har en fin och grön gård, egen kock etc, och vi kan inte hålla på och byta. Nej, jag hoppas att mina dåliga vibbar bara beror på att jag har GAD-light och är en hönsig förälder.

Kommentera

