3 september 2011/2013

 

110916 166

För två år sedan konstaterade jag att det bästa sättet för att få E att sova i vagnen på promenaden, var att rulla med den ena sidan i diket för att få till det rätta skumpet. Men det bästa sättet för att få henne att sova var nog i själva verket att ha henne i selen, tänk om jag bara kunde nöjt mig med det istället för att envisas med vagn, som hon avskydde ungefär hela tiden. Tänk vad mycket mindre bråk det hade blivit mellan oss under hennes bebistid. Det är lätt att vara efterklok osv.

Idag promenerar vi bredvid varandra till nya förskolan. En promenad med Äpplet en kort bit tar ofta en evighet, eftersom allt ska undersökas på olika sätt. Det roligaste nu är sniglar, hundar med tillhörande farbror/tant och brunnar med bokstäver på. Tar det för långt tid och vi behöver skynda oss, rider hon på mina axlar, och ser världen på ett nytt sätt. Spanar på äpplen och tycker att mitt hår är synnerligen intressant uppifrån. På föris är hon modig och vågar cykla ensam runt boden, sedan blir hon liten och vill sitta i mitt knä under hela sångsamlingen. Det får hon såklart. Älskade unge, du är så stor, vart tar tiden vägen?

2 reaktioner på ”3 september 2011/2013

  1. Haha, känner igen det där med vagnen, gick alltid med ena sidan utanför asfalten när jag gick i Slottsskogen.

    Känner igen mycket av det skriver om nuet också, det finns ju så mycket att upptäcka!

Kommentera

