Snart är hon i Indien

Idag åkte min minstasyster till Indien. Där ska hon och en kompis vara och volontärarbeta i tre månader. Jösses alltså, jag fattar inte riktigt att hon faktiskt snart landar där nere och ska sätta sig på en buss och åka 6 timmar rakt ut från New Delhi.  Och att vi inte får träffa henne förrän det snöar och är julafton här i Sverige. Nej, jag kan inte förstå det, min lilla lillasyster J som jag fortfarande tror är en pytteliten macarenadansande lintott. Nu ska hon hjälpa utsatta människor i en nomadby på den indiska landsbygden.

Jag kommer nog inte förstå förrän hon är tillbaks igen, hoppas att det går fort! Längtar efter att få höra hur du har det, bästa minstasyster!

2 reaktioner på ”Snart är hon i Indien

  1. Vad häftigt! Hur fick hon tag på detta volontärsarbete? ”Vilka” åker hon med/för? Jag är sugen på att göra sånt.. nångång. Och jag tror indien är härligt land.

    • Jag tror att hon åker med en organisation som heter AVI (Adventure & Volunteering India typ). Men vill du inte åka för Läkare utan gränser då? Jag har ju aldrig jobbat/haft praktik med dig, men gissar att du är en alldeles fantastisk sjuksköterska trots allt som hänt. Kanske om du fortsätter som sjuksköterska om ett tag så vore väl Läkare utan gränser perfekt? Jag och J funderar på att åka när vi har vuxna barn… 🙂

      Ja, jag tror att Indien är jättehäftigt, men tydligen är det otroligt stora klasskillnader, och extremt mycket kvinnoförtryck och orättvisor mellan kvinnor och män. Och fattigdom förstås… Det är iallafall vad jag vet att hon kommer att arbeta med när hon är där, delvis åtminstone.

Kommentera

