Söndag

Älskar att folk kommer hit när de googlar ”dykmetoden” och ”sitta framåtvänd i babybjörn” . Det är ofta flera varje dag som kommit hit med de sökorden, kul! Dykmetoden kommer jag definitivt köra på inför en eventuell andra förlossning, och sitta framåtvänd i bärsele, ja ni vet, det gillar jag ju sådär… Mitt inlägg om att bära barn är för övrigt ett av de mest lästa i hela min bloggarhistoria 🙂

Anyway… Idag är det söndag, och jag och Äpplet är förkylda. Den kom precis sex dagar efter första dagen på förskolan, och inkubationstiden för förkylning är en-fem dagar. Jag är inte förvånad, det var ju ganska väntat att vi skulle bli sjuka nu, jag hade snarare varit chockad om vi inte blivit sjuka. Det är bara J som klarat sig, och det är väl tur eftersom det fortfarande är han som står för försörjningen av familjen. Trots förkylning har vi ändå varit ut på en utflykt idag, till ett lantcafé som ligger en bit utanför Västerås, Gula Stallet. Äpplet blev snuvig på vägen ungefär, det är läskigt hur snabbt det går och hur man kan se/känna hur förkylningen liksom tar över kroppen. Gula Stallet var iallafall ett jättemysigt och fint café med fokus på närproducerat och eko, och vi åt paj, surdegsmacka och varsitt bakverk till efterrätt. Dit åker vi definitivt tillbaks, så roligt att hitta sånadär små pärlor så nära, det tog nog max 20 minuter med bil.

Äpplet har knappt ätit något alls idag tyvärr, det smakar väl inte pga täta näsan. Och nu på kvällen bad hon om att få gå och lägga sig, trots att hon sov länge i bilen på väg hem och vi tog en omväg för att hon skulle kunna fortsätta sova. Nu vaknade hon precis och verkar börja få feber… Typiskt mitt i inskolningen, men tur att jag har tre veckor kvar till jag börjar jobba. Precis det här jag var rädd för, och därför jag satte jobbstarten till oktober när jag fick erbjudandet om att välja. Skönt för J att få slippa vabba sin första månad, och sen för mig under min första. Det känns jämställt och fint.

Jag känner mig hyfsad nu, men med två alvedon i kroppen och en extra kopp kaffe. Dock känner mig så otroligt labil just nu, orolig och stressad inför jobbet, kaos i huset och ett litet minikrig mot förskolan. Och om en vecka börjar badrumsrenoveringen. Då blir en förkylning det som puttar mig över kanten och så mår jag skit och min GAD-light tar över och startar igång tusentals tankar som snurrar. Allt bygger på att om det händer så händer det så kanske det händer och om det händer så kanske det händer och då händer det osv… Så otroligt ologiskt för andra, men i mitt huvud är det absolut inte det, utan fullt troligt och förmodligen alldeles sant alltihop.

Oj, det här kanske var mitt mest röriga inlägg någonsin, det skulle nog kunna kvala in under alla kategorier. Varsågoda.

Kommentera

