Lästips

Emma Sundh, som jag följt och gillat ända sedan hon skrev för VeckoRevyn back in the days, skriver idag ett superbra inlägg om konsumtion och miljösmarthet. Jag hoppas att hennes ord kan göra skillnad och väcka tankar hos personer som inte redan är ”ekofrälsta”, eller vad man ska säga.

Ibland när jag länkar till vad som för mig är viktiga saker på Facebook etc, känns det som att de enda som ser är de som redan bryr sig. Preaching to the choir, eller vad heter det? Det känns lite trist, jag vill verkligen göra skillnad och få människor att förstå vad de faktiskt stödjer och orsakar när de köper ett linne på H&M för 49,50 eller en icke ekologisk banan på Ica.

Kommentera

