Kristian Gidlund

Jag har inte läst Kristian Gidlunds blogg regelbundet överhuvudtaget. Bara ibland sådär. Men jag lyssnade på hans sommarprat, på en av alla våra bilresor i sommar. När E sov och J körde bilen, satt jag i baksätet och fulgrät i en timme, och önskade att jag kunde memorera alla kloka ord han sa under den korta tiden. Är det bara en döende människa som kan säga såna saker?

Han dog igår, och sedan jag läste det på nätet imorse har jag gråtit flera gånger. Mest då de spelade upp ett klipp från sommarpratet på p3-nyheterna. Vackra människa, nu lider du inte längre.

En reaktion på ”Kristian Gidlund

  1. Världen har blivit fattigare utan en sådan människa,får en klump i halsen var gång jag hör hans namn eller tänker på honom. Livet är grymt o slår orättvist ibland:((((((

Kommentera

