23 september

Idag fyller jag 28 år. Jag firar inte så mycket, det känns inte lika speciellt att fylla år nuförtiden, och speciellt inte just nu av flera olika anledningar. Jag är mitt uppe i någon slags livskris där jag varje dag ifrågasätter allting i mitt liv, förutom min familj. Men sättet vi lever på, hela vår värld och min roll i den. Det är inte så enkelt, och jag vet inte vart min kris kommer att ta mig, eller vart jag vill att den ska ta mig.

23 september är i alla fall en helt vanlig dag, där hantverkarna är här och lägger golv i vårt badrum idag, och Äpplet hänger på förskolan några timmar och jag försöker plugga lite. Jobbstart om exakt en vecka nu, nervös som attans och orolig pga de där olika anledningarna jag skrev om precis. J är på jobbet, och ikväll ska han laga pasta med soltorkade tomater till mig. Vi har inte ätit pasta på jättelänge, så det känns som värsta lyxmaten. Vi får båda ont i magen av pasta, men det är ju så gott… Annars så ska vi nog inte göra så mycket på min födelsedag, det här med presenter ligger inte riktigt för oss och har aldrig gjort. Vi har alltid gjort något roligt tillsammans, och det ska vi nog göra nu också, tids nog, när det passar lite bättre.

Förresten, varje födelsedag förvånas jag över hur ”Facebookvänner” plötsligt hör av sig och gratulerar på födelsedagen, trots att vi inte pratat IRL på en sisådär 12 år? Dags att rensa vänner-listan igen kanske. Inte så alltså, det är ju roligt att bli gratulerad, men det är trots allt lite konstigt, jag vet inte ens om vissa skulle känna mig om de såg mig på riktigt.

3 reaktioner på ”23 september

  1. Jag har valt att inte visa min födelsedag på Facebook, på så sätt är det bara de som verkligen kommer ihåg som grattar.

    Och såklart – grattis på födelsedagen 🙂

  2. Grattis i efterskott!

    Jag hade en period när jag verkligen skrev grattis till alla mina facebookvänner, oavsett koppling. Jag tänkte att ”ett grattis kan väl aldrig vara fel, och det är ett enkelt sätt att göra någon glad”. Och så tänkte jag att varför ska jag vara vän med folk om jag inte ens kan skriva ett enkelt grattis.

Kommentera

