Jobbstart

Det blir lite tunt med inlägg just nu av olika orsaker, men det får gå.

I måndags började jag att jobba. Det kändes helt sjukt att skriva leg. sjuksköterska på min namnskylt, för jösses vad det där lilla extra ordet innebär mycket. Plötsligt får jag låsa ut narkotika i läkemedelsrummet utan att någon vill kolla mig, och jag förväntas förstå allting utan förklaring och kunna allt möjligt. I våras var det ok att inte vara säker på vissa saker, och nu plötsligt får jag knappt säga att jag är lite osäker utan att få konstiga blickar från kollegorna. I måndags kväll kände mig mest trött och förvirrad, igår kväll hade de känslorna bytts ut mot ilska och uppgivenhet över vården som ges och hur mycket som är galet. J försöker övertyga mig om att det är därför det är så bra att jag kommer till avdelningen, men jag känner mig mest ensam om alla mina funderingar, och som att det verkligen kommer bli en meningslös kamp mot gamla rutiner och tankesätt. Men jag kan bara inte stå bredvid och inte säga något, jag ska trots allt också jobba där och trivas, jag måste försöka förändra. Det ligger liksom i min natur på något sätt.

 

2 reaktioner på ”Jobbstart

Kommentera

