Gå på kurs gå på kurs gå på kurs kurs kuuurs

De senaste två dagarna har jag varit på kurs. Den har avhandlat våld- och agressionshantering, eller snarare verktyg för att försöka förebygga våld och hantera agressiva patienter. Mycket bra tycker jag, och enormt lärorikt för mig som är värsta grönisen som aldrig jobbat inom psykiatrin förut. Jag har lyssnat på flera historier från ”verkligheten”, och lärt mig hur jag ska göra om någon tar strypgrepp på mig både framifrån, bakifrån och liggande. Det känns bra att ha även utanför arbetet, på väg hem från stan en mörk kväll etc… Eftersom jag haft kurs så har jag inte varit på jobbet på över en vecka, men i helgen är det dags för de två första helgpassen, det ska bli spännande, och jag hoppas hoppas hoppas att det inte blir någon sjukdom bland personalen så att jag kan få två givande introduktionspass. De tre första var i ärlighetens namn ganska misslyckade.

 

Kommentera

