Tisdagsledig

Det bästa med skiftarbete är ju faktiskt det här, att jag är ledig en helt vanlig regnig och grå tisdag, och har flera timmar att bara ensam göra vad jag vill på. E är på föris mellan 9-15 idag, och imorgon är vi lediga tillsammans hela dagen! Idag vaknade vi vid 8 och åt frukost i lugn och ro innan vi gick i sakta mak till föris, och när jag kom hem drack jag te och åt äggmacka med ett nytt nummer av Mama framför mig (gud va mammabloggsklyschigt). Sen drog jag igång en maskin med disk och nu ska jag ta tag i resten av det som inte går in i vår bänkdiskmaskin. Sedan vika tvätt, sortera papper, dammsuga och kanske hinner jag till och med att läsa lite innan det är dags att hämta Pepplan på föris. Känns ju helt överlyxigt med skiftjobb just idag, kändes inte fullt lika lyxigt när jag i lördags cyklade iväg till jobbet klockan 13.45, och E och J satte sig i bilen för att åka ut till stugan för myshelg… Jag jobbar varannan helg nämligen, det är baksidan av skiftmyntet helt enkelt 😛

Kommentera

