Det dåliga samvetet

Jag förstår inte varför jag aldrig lär mig. Varje gång jag lämnar E på föris, får jag efteråt så otroligt dåligt samvete för att det känns som att jag stressat på henne så mycket i onödan. När jag lämnar har vi aldrig bråttom, för jag lämnar bara när jag jobbar kvällspass eller om jag är ledig på dagen (vissa dagar är vi lediga tillsammans och vissa går hon kort dag). Men ändå så håller jag på och stressar henne för att jag vet att det står 9 på schemat och enligt klockan är vi sena. Men det är vi ju inte, för personalen struntar väl i om vi kommer 9 prick eller 9.15. Men ändå håller jag på sådär, och jag lär mig aldrig… Skärpning på mig.

 

Kommentera

