Så himla gravid just nu

Jag känner mig otroligt gravid just nu. Förutom att magen inte är så stor än, så är det liksom gravid extra allt nu.

– Jag har redan börjat få foglossning och känner av helgens två lite längre och raskare promenader i hela bäckenområdet.
– Mina bröst är helt enorma, jag har gått från liten B-kupa till stor D-kupa på bara några veckor, och det är så himla jobbigt med stora bröst för de är liksom bara i vägen. Jag kan inte ens sova på sidan utan att de liksom kläms. Sover i sport-bh varje natt och då funkar det okej. Dessutom är de galet ömma och jag skriker rakt ut om jag och Äpplet skojbråkas och hon råkar hamna på ett av brösten…
– Jag känner redan av lite halsbränna till och från, och det oroar mig massor, för runt vecka 30 med Äpplet var halsbrännan otroligt jobbig. Och nu börjar det redan i vecka 14 alltså…
– Jag är otroligt blödig och gråtmild. Igår när min famlij åkte härifrån efter att ha varit på besök under helgen, storgrät jag när de stängde dörren efter sig, och Äpplet undrade försynt vad det var. Dessutom klarar jag inte när Äpplet gråter och är ledsen, speciellt om hon slår sig, då känner jag direkt hur det börjar kännas i bröstet och tårarna bränner i ögonen.
– De där hormonerna påverkar även hyn, och det är inget gravidglow med mig å göra kan jag säga, näerå, jag har fått värsta tonårsfinnarna istället och hade kanske mitt livs största finne i helgen. Den tog med sig några kompisar också, och jag känner mig som fjorton igen tillsammans med humörsvängningarna och det här att gråta och deppa ihop för allt som händer.

På plussidan just nu, är faktiskt att jag igår råkade glömma att ta min Lergigan comp på morgonen, och insåg det först på kvällen. Och jag mådde inte dåligt! Hurra! Otroligt skönt att slippa vara beroende av dem.

Kommentera

