Tidiga morgnar

20131127-173310.jpg

Det är tråkigt att jobba dagtid som sjuksköterska just nu. Jag går upp 05.10, och det är kolsvart ute. Äter frukost i ljuset från levande ljus, för att skapa lite mys sådär tidigt på morgonen. Cyklar till jobbet och det är fortfarande kolsvart. Slutar 15.45, och då har jag sett det mörkna utanför avdelningen i över en timme, och när jag hinner ut är det kolsvart igen. Vi har en halvtimmes lunch, och jag hinner omöjligt ut på den korta tiden, så jag ser inte dagsljus alls de dagarna. Det märks i hela kroppen för jag är supertrött på ett konstigt sätt…

Däremot är det verkligen en ynnest att kunna jobba 75% just nu. Jag kommer aldrig vilja jobba 100%, spelar liksom ingen roll att vi förlorar lite pengar på det för det är värt så mycket, att få så många lediga vardagar som jag får. Och att få ha E hemma också… Eftersom jag jobbar varannan helg så jobbar jag oftast bara 2-3 vardagar per vecka, det är lyxigt! Med tanke på graviditeten behöver jag verkligen den lediga tiden just nu.

4 reaktioner på ”Tidiga morgnar

  1. Det kunde vara värre!
    Själv är jag redan på jobbet 0500 och kommer hem efter att det börjat mörkna, men det som gör min dag när jag går till jobbet är hur mysig utan motstånd min Marie är. Sen kommer jag hem till samma mysiga Marie, så min tanke varje morgon är alltid; det kunde vara betydligt värre.
    Så, hur tröttsamt och mörkt det än är ute så har du det väldigt ljust inne och hemma! 🙂

    • Haha, ja det kan det ju absolut vara! Väldigt fint att du kan tänka så 🙂

      Jag är tyvärr den negativa typen som har svårt att fokusera på det positiva när klockan ringer, men det är ju verkligen något att jobba på!

  2. 75% är vad alla borde jobba..! Ska jag också försöka med sen, eller kanske snarare 80 passar bättre på mitt jobb, då blir det fyra heldagar! Värt varenda krona känns det som!

Kommentera

