Där fick jag.

Äpplet slänger sig med många ord och uttryck som hon inte vet riktigt vad de innebär. Exempelvis säger hon ofta ”Jag är blyg”, men absolut inte i rätt sammanhang.

Imorse när vi stod och klädde på oss för att gå till föris, gick funderingarna så här:

Äpplet: Jag har ett problem.
Jag: Jaha, vad är det för problem?
Äpplet: Den här! (pekar på något på telefonbänken i hallen)
Jag: Vet du vad ett problem är?
Äpplet: Nä!
Jag: Ett problem är något som är fel och som man behöver hjälp av någon för att lösa (ehh… pedagogiskt!).
Äpplet funderar en stund.
Äpplet: Mamma, du är ett problem!

En reaktion på ”Där fick jag.

Kommentera

