En fadäs och en ledig dag

Igår gick jag upp i vanlig jobba-dag-tid; 05.10, och promenerade iväg till jobbet eftersom det var rätt så mycket snö. Träffade några kollegor i omklädningsrummet och bytte om, gick in och fick rapport från nattpersonalen. Plötsligt frågar en skötare om jag inte ska jobba kväll, och då känner jag hur jag bara blir alldeles trött i hela kroppen. Jo, mycket riktigt, det står kväll på mig. Yeay, det är bara att gå hem igen. Sträckkollar på julkalenderns första nio avsnitt, sover en timme och diskar, och går sen tillbaks till jobbet och jobbar mitt kvällspass. Snopet, men inte så förvånande egentligen för jag är ganska så trött och lite bakom just nu.

Fick också ringa till föris och be om ursäkt för att vi lämnat Äpplet två timmar för tidigt, och även krypa till korset och erkänna att jag glömt informera dem om att jag varit tvungen att byta pass den här veckan från tisdag till torsdag. Dubbelfadäs, men tur att vår föris är så himla flexibla och gulliga.

Igår kväll fick jag två kramar av en patient som sa att hon verkligen kände att det var något speciellt med mig. Hur gulligt som helst, och det värmer verkligen mitt ganska osäkra sjuksköterskasjälvförtroende. Det är ju det jag tycker är viktigast, kontakten med patienterna, och det är så fint att få sånhär uppskattning.

Idag är jag ledig, och har råkat hamnat framför Musikhjälpen och datorn. Har suttit här i en och en halvtimme, och borde verkligen resa mig ur soffan och diska, dammsuga och lite sånt. Ikväll kommer en efterlängtad B för att umgås lite med oss och tillbringa morgondagen med mig och Äpplet, som är lediga tillsammans.

Kommentera

