Måndag

Ingen måndagsångest idag inte, för jag har jobbat helg. Det innebär två lediga dagar på mitt 75%-schema, och endast två jobbkvällar den här veckan, följt av en ledig helg! Så himla gött. Helgen har gått bra, men det är mycket på jobbet just nu, tunga patienter och lite irritation i personalgruppen, det gör mig trött.

Idag kommer äntligen min lillasyster J och hälsar på oss! Hon kom hem från Indien för två veckor sedan, och kommer nu för att hälsa på här innan jul. Känns helt overkligt att hon ens varit där, och det har verkligen gått snabbt de här månaderna hon varit iväg. Det ska bli spännande att få höra allt hon varit med om, och om hennes planer för framtiden, gissar att de innehåller en del resor…

Insåg igår att jag helt glömt bort att pyssla ihop våra julkort… Men det kanske får bli nyårskort av dem istället, kommer inte ha en chans att hinna fixa dem så att de kan skickas innan jul. Det får bli nyårskort helt enkelt.

Jag borde verkligen gå och diska nu.

(Insåg precis att jag missat första avsnittet av andra säsongen på Girls på SVT! Någon som läser här som vet var man kan se det gratis?)

Kommentera

